ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ
ნოჯიხევის #2 საჯარო სკოლა
|
|||||
საფეხური/კლასი
|
დაწყებითი
საფეხური
მე-4 კლასი
|
||||
საგანი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა,
ხელოვნება, მუსიკა
|
||||
მასწავლებელი
|
ეკა ცხადაია,
ბესიკ ქავთარაძე
|
||||
თემა
|
ხელოვნების ძალა- რატომ მღერიან, ცეკვავენ
და ხატავენ ადამიანები?
|
||||
პრობლემის იდენტიფიკაცია
(არსებული
სიტუაციის ანალიზი)
|
მე-4 კლასის ქართული ენისა
და ლიტერატურის სახელმძღვანელოს (ნინო გორდელაძე, თინათინ კუხიანიძე ,,ბაკურ სულაკაურის
გამომცემლობა“ 2013წ) 1-ლი თავი ეძღვნება
ხელოვნებას. წარმოდგენილი ნაწარმოებები განიხილება
ხელოვნებასთან, მის ძალასთან კონტექსტში. პარალელურად, სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გაკვეთილზე(ანა კლდიაშვილი,ნინოო ღაღანიძე, თამარ ჯაყელი, გამომც.,,კლიო“) ასევე
მოიცავს ამავე თემატიკას.
ადამიანის
ცხოვრებაში ხელოვნების როლის
გათავისებისთვის, ხელოვნების სამყაროს
უკეთ გაცნობიერებისთვის, მოსწავლეთა ესთეტიკური
აღზრდისთვის დავგეგმეთ პროექტ გაკვეთილი.
პროექტის
ფარგლებში მოსწავლეები გაეცნობიან
ხელოვნების სხვადასხვა დარგებს,
შექმნიან შემაჯამებელ პროდუქტს ა) პლაკატების ბ) ნახატების გ) თხზულებების(ზღაპარი, მოთხრობა) სახით
|
||||
პროექტის
მიზანი
|
·
ხელოვნების სხვადასხვა დარგის
გაცნობა,
·
ადამიანის ცხოვრებაში
მათი როლის აღნიშვნა,
·
მოსწავლეთა ესთეტიკური
აღზრდა,ხელოვნების ძალია
·
არავერბალური ინტერპრეტაციის,
·
ჯგუფური
მუშაობის,
·
ნანახისა
და განცდილის გადმოცემის
უნარების განვითარება
·
საკუთარი გამწყობის
პლაკატებად, ნახატებად პრეზენტაცია.
|
||||
კავშირი ესგ-სთან
|
ქარ. IV. 9. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის მიზნობრივი ტექსტების სათანადოდ გაფორმება და ტექსტის არავერბალური ნაწილების ამოცნობა; ავლენს ტექსტის არავერბალური ინტერპრეტაციის უნარს.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
სათანადოდ აფორმებს მცირე
ზომის მიზნობრივ ტექსტებს (სხვადასხვა ხასიათის აბრებს საშუალო სკოლის, საბავშვო
ბაღის, სპორტული მოედნისთვის, ზღაპრის ან საბავშვო სპექტაკლის თემაზე შექმნილ
პლაკატს და სხვ.);
·
ადეკვატურად იყენებს
საბავშვო წიგნში გამოყენებულ პირობით ნიშნებს (ლოგოს, რუბრიკას, სქემას),
ილუსტრაციებს, დამხმარე ცხრილებსა და მარტივ დიაგრამებს;
·
ამოიცნობს საბავშვო,
შემეცნებით (შემეცნებით-გასართობ), მუსიკალურ, სპორტულ და საინფორმაციო
გადაცემებს სპეციფიკური ნიშნების (მუსიკალური ქუდის, ლოგოს, დასაწყისისა და
ა.შ.) მიხედვით;
·
· შეარჩევს (თვითონ ხატავს ან მოიძიებს) როლის შესაბამის
ვიზუალურ მასალას;
·
ხატვა
ს.გ.IV.2. მოსწავლე
მიმართავს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას
ნამუშევრის შექმნისას და შეუძლია გამოავლინოს მათი შესაძლებლობები.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ქმნის სხვადასხვა ფაქტურას (სხვადასხვა ტიპის მონასმებით, მუყაოს ნაჭრებით, ანაბეჭდებით, დაფარული ზედაპირის
დაკაწვრით, ასევე, თითებით, ღრუბლით და სხვ.);
·
აქცევს შეცდომას (ხარვეზს, დეფექტს) ნამუშევრის ელემენტად;
·
ქმნის დეკორატიულ და გამოყენებით ნამუშევრებს (თასები, მძივები,
სათამაშოები, და სხვ.) სხვადასხვა მასალით (ქსოვილი, მუყაო, მავთული, მეორადი რესურსები).
ს.გ.IV.8.მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ჩამოთვლის რამდენიმე მიზეზს, რატომ ქმნიან ადამიანები ხელოვნების
ნაწარმოებებს;
·
საუბრობს, თუ რისი გადმოცემა სურდა ნამუშევარში (ოცნება, ემოცია,
აზრი, შთაბეჭდილება);
·
მსჯელობს ხელოვნებაზე, როგორც გატაცებასა და პროფესიაზე
მუსიკა
მუს.IV.13.
მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ერთმანეთისგან
მუსიკალური საკრავები.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
·
ასხვავებს
ხალხური მუსიკის საკრავებს კლასიკური მუსიკის ინსტრუმენტებისაგან;
·
ხატავს ინსტრუმენტებს;
მიმართულება:
მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში
მუს.IV.11. მოსწავლეს
შეუძლია
განასხვავოს მუსიკოსთა სპეციალობები და შეადაროს ისინი
ერთმანეთს.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
განასხვავებს
კომპოზიტორისა და შემსრულებლის პროფესიებს;
·
ასახელებს
კომპოზიტორის, პიანისტის, მევიოლინის, დირიჟორის, მომღერლის და ა. შ. სპეციალობებს;
·
იხსენებს,
რომელი სპეციალობის მუსიკოსი უნახავს და მოუსმენია.
|
||||
დრო
|
3 კვირა
|
||||
პროექტის ამოცანები
|
·
შეიქმნას სლაიდები
და ვიდეომასალა დასახული
მიზნის მისაღწევად.
·
თითოეულ გაკვეთილზე
დამუშავდეს მძიებული და შექმნილი
რესურსი;
·
პალკატის შესაქმნელად
მასალის შეგროვება
·
ყველა გაკვეთილზე მასწავლებლებმა გამოიყენოს სტრატეგიები 1.
"წავიკითხე -დავხატე"; 2. "მოვისმინე - გიამბობთ"; 3.
"ვნახე -ვიმეორებ"
·
მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია-გამოფენა
·
მოსწავლეთა ნამუშევრების ელექტრონულად დამუშავება
|
||||
პროექტის განხორციელების გზები
|
1) ამოცანა - დაწყებითი კლასების კათედრაზე შემუშავდეს
და შეირჩეს სლაიდები
და ვიდეომასალა პროექტისთვის
|
შესრულების
განრიგი
|
პროექტის შესრულების განრიგი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
ხელოვნების
გაკვეთილი
მუსიკის გაკვეთილი
ქართულის
გაკვეთილი
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
რესურსები/ბიუჯეტი
|
რესურსები:
კომპიუტერი,
პროექტორი,
დაფა,
პლაკატები(მუსიკალური ინსტრუმენტები, კომპოზიტორების, მხატვრების.ხელოვნების სხვადასხვა
დარგის სურათები)
ბუკი- 13 ცალი
ა3 ფორმატის
ქაღალდი
ფერადი მარკერები, ფლომასტრები
სახატავი
ფურცლები
წებო, წებოვანი
ლენტი,
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსალოდნელი
შედეგები
|
·
მოსწავლეები გაეცნობიან ხელოვნების სხვადასხვა დარგს
·
ადამიანის ცხოვრებაში
მათ როლს,
·
შეძლებენ არავერბალური ინტერპრეტაციით გადმოსცენ
მოსმენილი, წაკითხული და ნანახი,
·
იმუშავებენ ჯგუფურად.
·
საკუთარი
გამწყობას გადმოსცემენ პლაკატებად,
ნახატებად, გააკეთებენ პრეზენტაციას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასება
|
განმავითარებელი
შეფასება.
|
პროექტის შეჯამება by Slidely Slideshow
ხელოვნების ძალა-პროექტგაკვეთილი by Slidely Slideshow
0 коммент.: