ხელოვნების ძალა















ხობის  მუნიციპალიტეტის  სოფელ  ნოჯიხევის  #2 საჯარო  სკოლა
საფეხური/კლასი
დაწყებითი  საფეხური
მე-4 კლასი
საგანი
ქართული  ენა  და  ლიტერატურა, ხელოვნება, მუსიკა
მასწავლებელი
ეკა  ცხადაია, ბესიკ  ქავთარაძე
თემა
ხელოვნების  ძალა- რატომ  მღერიან,  ცეკვავენ   და  ხატავენ  ადამიანები?
პრობლემის  იდენტიფიკაცია
(არსებული სიტუაციის ანალიზი)
მე-4 კლასის ქართული  ენისა  და  ლიტერატურის  სახელმძღვანელოს  (ნინო გორდელაძე, თინათინ კუხიანიძე ,,ბაკურ  სულაკაურის  გამომცემლობა“ 2013წ) 1-ლი  თავი  ეძღვნება  ხელოვნებას.  წარმოდგენილი  ნაწარმოებები  განიხილება  ხელოვნებასთან, მის  ძალასთან  კონტექსტში. პარალელურად, სახვითი  და  გამოყენებითი  ხელოვნების გაკვეთილზე(ანა  კლდიაშვილი,ნინოო  ღაღანიძე, თამარ  ჯაყელი, გამომც.,,კლიო“)  ასევე  მოიცავს ამავე  თემატიკას.
ადამიანის  ცხოვრებაში  ხელოვნების  როლის  გათავისებისთვის, ხელოვნების  სამყაროს უკეთ  გაცნობიერებისთვის, მოსწავლეთა  ესთეტიკური  აღზრდისთვის დავგეგმეთ  პროექტ გაკვეთილი.
პროექტის  ფარგლებში  მოსწავლეები  გაეცნობიან  ხელოვნების  სხვადასხვა  დარგებს,  შექმნიან  შემაჯამებელ  პროდუქტს ა) პლაკატების  ბ) ნახატების გ) თხზულებების(ზღაპარი, მოთხრობა)  სახით



პროექტის მიზანი
·         ხელოვნების სხვადასხვა  დარგის  გაცნობა,
·         ადამიანის  ცხოვრებაში  მათი  როლის  აღნიშვნა,
·         მოსწავლეთა  ესთეტიკური  აღზრდა,ხელოვნების  ძალია
·         არავერბალური  ინტერპრეტაციის,
·          ჯგუფური  მუშაობის,
·          ნანახისა  და  განცდილის  გადმოცემის  უნარების  განვითარება
·         საკუთარი  გამწყობის  პლაკატებად, ნახატებად  პრეზენტაცია.
კავშირი  ესგ-სთან

ქარ. IV. 
9.  მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის  მიზნობრივი ტექსტების  სათანადოდ გაფორმება და ტექსტის არავებალური ნაწილების ამოცნობა; ავლენს ტექსტის არავერბალური ინტერპრეტაციის უნარ.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         სათანადოდ აფორმებს მცირე ზომის მიზნობრივ ტექსტებს (სხვადასხვა ხასიათის აბრებს საშუალო სკოლის, საბავშვო ბაღის, სპორტული მოედნისთვის, ზღაპრის ან საბავშვო სპექტაკლის თემაზე შექმნილ პლაკატს და სხვ.);
·         ადეკვატურად იყენებს საბავშვო წიგნში გამოყენებულ პირობით ნიშნებს (ლოგოს, რუბრიკას, სქემას), ილუსტრაციებს, დამხმარე ცხრილებსა და მარტივ დიაგრამებს;
·         ამოიცნობს საბავშვო, შემეცნებით (შემეცნებით-გასართობ), მუსიკალურ, სპორტულ და საინფორმაციო გადაცემებს სპეციფიკური ნიშნების (მუსიკალური ქუდის, ლოგოს, დასაწყისისა და ა.შ.) მიხედვით;
·         
·         შეარჩევს (თვითონ ხატავს ან მოიძიებს) როლის შესაბამის ვიზუალურ მასალას;
·         
ხატვა
ს.გ.IV.2.  მოსწავლე  მიმართავს  სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას და შეუძლია გამოავლს მათ შესაძლებლობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ქმნის სხვადასხვა ფაქტურას (სხვადასხვა ტიპის მონასმებით,  მუყაოს ნაჭრებით, ანაბეჭდებით, დაფარული ზედაპირის დაკაწვრით, ასევე, თითებით, ღრუბლით და სხვ.);
·           აქცევს შეცდომას (ხარვეზს, დეფექტს) ნამუშევრის ელემენტად;
·           ქმნის დეკორატიულ და გამოყენებით ნამუშევრებს (თასები, მძივები, სათამაშოები, და სხვ.) სხვადასხვა მასალით (ქსოვილი, მუყაო, მავთული, მეორადი რესურსები).
ს.გ.IV.8.მოსწავლეს ესმის  და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის       თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის  საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ჩამოთვლის რამდენიმე მიზეზს, რატომ ქმნიან ადამიანები ხელოვნების ნაწარმოებებს;
·           საუბრობს, თუ რისი გადმოცემა სურდა ნამუშევარში (ოცნება, ემოცია, აზრი, შთაბეჭდილება);
·           მსჯელობს ხელოვნებაზე, როგორც გატაცებასა და პროფესიაზე

მუსიკა
უს.IV.13.  მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს  ერთმანეთისგან მუსიკალურ საკრავები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ასხვავებს ხალხური მუსიკის საკრავებს კლასიკური მუსიკის ინსტრუმენტებისაგან;
·           ხატავს ინსტრუმენტებს;


მიმართულება: მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში

მუს.IV.11.  მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს მუსიკოსთა სპეციალობები და შეადაროს ისინი  ერთმანეთს.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           განასხვავებს კომპოზიტორისა და შემსრულებლის პროფესიებს;
·           ასახელებს კომპოზიტორის, პიანისტის, მევიოლინს, დირიჟორის, მომღერლის და ა. შ. სპეციალობებს;
·           იხსენებს, რომელი სპეციალობის მუსიკოსი უნახავს და მოუსმენია.



დრო
3 კვირა
პროექტის  ამოცანები
·         შეიქმნას  სლაიდები  და  ვიდეომასალა   დასახული  მიზნის  მისაღწევად.
·         თითოეულ  გაკვეთილზე  დამუშავდეს  მძიებული  და შექმნილი  რესურსი;
·         პალკატის  შესაქმნელად  მასალის  შეგროვება
·         ყველა  გაკვეთილზე  მასწავლებლებმა გამოიყენოს სტრატეგიები 1. "წავიკითხე -დავხატე"; 2. "მოვისმინე - გიამბობთ"; 3. "ვნახე -ვიმეორებ"
·         მოსწავლეთა  ნამუშევრების  პრეზენტაცია-გამოფენა
·         მოსწავლეთა  ნამუშევრების  ელექტრონულად  დამუშავება

პროექტის  განხორციელების  გზები
1) ამოცანა - დაწყებითი კლასების კათედრაზე შემუშავდეს და  შეირჩეს  სლაიდები  და  ვიდეომასალა  პროექტისთვის
Power point -ის  სლაიდები
ეკა  ცხადაია
ბესიკ  ქავთარაძე
ვიდეომასალა

მოსწავლეთა  ნამუშევრების  ატვირთვა  ბლოგზე

ეთერ  გვალია




ეკა  ცხადაია



შესრულების  განრიგი
პროექტის შესრულების განრიგი



სლაიდებისა  და  ვიდეომასალის  მოძიება-შექმნა





ხელოვნების  გაკვეთილი

სლაიდების  ჩვენება ხელოვნების  დარგების შესახებ


საუბრები  ხელოვნებაზე. ნანახის  დაკავშირება  დავალებასთან
ექსკურისა  სამხატვრო  გალერეაში



რისთვის  იყენებს  ადამიანი  ხელოვნებას?




მუსიკის  გაკვეთილი

ვიდეოს  ნახვა. გარკვევა  ცნებბეში, კომპოზიტორი, მუსიკოსი, შემსრულებელი, დირიჟორი. ხალხური საკრავები


სასცენო  ხელოვნების  სხვადასხვა  ჟანრი: ბალეტი, ხალხური  ცეკვები, თეატრი, ოპერა.



საუბრობს  პირად  ემოციებსა  და  განწყობებზე მუსიკალური  სიუჟეტის  მოსმენისას.
  სხვადასხვა  განწყობის  მელოდიის  მოსმენა. ემოციის  გადმოცემა  ნახატით  ან  წერით.

ქართულის  გაკვეთილი

,,ხელოვნების  ძალა“-საგაკვეთილო  მასალაზე  მუშაობა. ტექსტების  დამუშავება საუბრები  ხელოვნებაზე. სლაიდების  ჩვენება.



ხელოვნების  სამი  დარგი- შესწავლილი  მასალის  შეჯამება.
ცნებები-მწერალი, პოეტი, მხატვარი, კომპოზიტორი, ქორეოგრაფი.
რა  ძალა  აქვს  ხელოვნებას?


პროექტის  შეჯამება. მოსწავლეთა  ნამუშევრების  პრეზენტაცია-გამოფენა



რესურსები/ბიუჯეტი
რესურსები:
კომპიუტერი,
პროექტორი,
დაფა,
პლაკატები(მუსიკალური  ინსტრუმენტები, კომპოზიტორების, მხატვრების.ხელოვნების  სხვადასხვა  დარგის  სურათები)
ბუკი- 13 ცალი
ა3 ფორმატის  ქაღალდი
ფერადი მარკერები, ფლომასტრები
სახატავი  ფურცლები
წებო, წებოვანი  ლენტი,
მოსალოდნელი შედეგები
·         მოსწავლეები  გაეცნობიან ხელოვნების სხვადასხვა  დარგს
·         ადამიანის  ცხოვრებაში  მათ  როლს,
·         შეძლებენ  არავერბალური  ინტერპრეტაციით  გადმოსცენ  მოსმენილი, წაკითხული  და ნანახი,
·          იმუშავებენ ჯგუფურად.
·          საკუთარი  გამწყობას  გადმოსცემენ პლაკატებად, ნახატებად, გააკეთებენ  პრეზენტაციას.

შეფასება
განმავითარებელი  შეფასება.





პროექტის შეჯამება by Slidely Slideshow

ხელოვნების ძალა-პროექტგაკვეთილი by Slidely Slideshow

0 коммент.:

Go to Top
Copyright © 2013 პროექტები PROJECTS
Template Created by : Distributed By Templates